Tips voor een Healthy Life!

Artikelen voeding

Met een paar kleine aanpassingen kun je jouw leven al een stuk gezonder maken. Je moet niet in één keer te veel willen veranderen, want dan is de kans groot dat je het niet volhoudt, stapje voor stapje kom je er ook wel. En het leukste is nog, het is niet eens moeilijk! De afgelopen jaren heb ik gemerkt hoeveel invloed gezonde en pure voeding op je lichaam heeft, zowel fysiek als mentaal. Door een paar (kleine) aanpassingen in mijn voedingspatroon merk ik enorm veel verschil…zo heb ik meer energie, voel ik mij fitter en heb ik minder buikklachten.


Healthy food Healthiness


Ga vandaag nog aan de slag, eet gezonder en geniet van een healthy lifestyle…


 


Voedingstips


 


  • Eet elke dag zoveel groenten als je maar wilt. Je kunt gemakkelijk groenten als tussendoortje eten, zoals wortels, komkommer, tomaten of radijsjes. Ook kun je groenten aan de lunch toevoegen. Eet je een boterham? Beleg deze dan met tomaat, komkommer, radijsjes of alfalfa. Of varieer af en toe eens met je lunch. Een salade of goed gevulde groentesoep zijn ook prima voor de lunch.

     
  • Kies voor producten zonder geraffineerde suiker. Dit betekent niet alleen maar snoep, koek, gebak, ijs en frisdrank, maar ook kant en klare pakjes, zakjes en voorverpakte maaltijden.

     
  • Eet puur natuur en vermijd zoveel mogelijk voorverpakte- en bewerkte producten. Eet zo ‘clean’ mogelijk, dus probeer zoveel mogelijk te kiezen voor pure producten en gefabriceerde producten te laten staan. Je kunt dan denken aan: groenten, fruit, noten, magere kwark, volle granen, pitten, zaden, peulvruchten, etc. Doordat je minder E-nummers, conserveringsmiddelen, kleurstoffen, suiker en andere ingrediënten, die je niet eens kunt uitspreken, binnenkrijgt, zal je meer energie hebben en je fitter voelen.

     
  • Vervang tarwe regelmatig voor spelt, rogge of glutenvrije alternatieven. Of kies bijv. eens voor zuurdesembrood. Dit verzadigd beter dan het gangbare brood wat je kunt kopen bij de bakker of supermarkt. Vervang aardappelen eens voor quinoa, volkoren (spelt) couscous, zilvervliesrijst of peulvruchten.

     
  • Sla het ontbijt nooit over. Je lichaam heeft ‘s ochtends weer energie nodig voor een nieuwe dag. Neem havermout- of quinoapap, magere kwark met noten, zaden en superfoods, smoothie of (zuurdesem)brood met beleg.

     
  • Eet bewust en geniet van elke hap die je neemt! Als je bewuster eet, zal je merken dat je minder eet en eerder een verzadigd gevoel hebt. Je spijsvertering zal hierdoor ook beter functioneren.

     
  • Wees niet te streng voor jezelf. Als je volgens de 80% (gezond)/20% (minder gezond) regel eet, is er altijd nog ruimte om te genieten van iets lekkers en kun je je healthy lifestyle je hele leven lang volhouden. Hoe leuk is dat!

Het Healthiness Voedingsplan

Amanda

Diëtiste

Mijn missie is om jou te inspireren om gezonder te eten, waardoor je je energieker voelt, lekkerder in je vel zit en door dit alles meer kunt genieten van het leven!

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

4 × 2 =

Food Coaching

Wil jij gezonder eten en afvallen zonder hongergevoel? Start dan nu met de complete Healthiness weekschema’s op maat!