Stampot met 400 gram groente per persoon!

Blog, Diner

In de winter ben ik echt dol op stampotten. In zorg dan ook dat we één keer per week een heerlijke stampot eten, iedere week weer een ander. Dit is een lekker Hollands gerecht met verrassende smaakcombinaties. Met 400 gram groenten per persoon is dit gerecht echt een vitaminebommetje en deze topper is ook nog eens vegetarisch!

Lijstje (voor 4 personen)
600 gram pastinaak
600 gram pompoen
400 gram spinazie(diepvries)
6 eieren
200 gram walnoten

Aan de slag!
1. Spoel de pompoen en pastinaak af. Snijd van de pompoen de onderkant en bovenkant eraf, snijd hem door tweeën en schep de zaden er met een lepel uit. Snijd beide helften in parten en snijd de parten in grove stukken.
2. Zet de pompoen op met water dat net boven de pompoen uit reikt.
3. Snijd het het uiteinde van de pastinaak eraf, schil de pastinaak en snijd hem in grove stukken.
4. Zet het vuur zachter wanneer de pompoen kookt en voeg na 10 minuten koken de pastinaak toe. Zet nu een timer voor de laatste 10 minuten kooktijd.
5. Doe de spinazie in een pan met een klein laagje water, zet het op een middelhoog vuur en roer af en toe.
6. Kook de eieren 5-6 minuten.
7. Rooster de walnoten zonder olie in een koekenpan.
8. Giet de pompoen en pastinaak af wanneer de kookwekker gaat en laat de groenten uitstomen. Giet vervolgens ook de eieren en de spinazie af als deze gegaard zijn.
9. Stamp de pompoen en pastinaak fijn en voeg de spinazie en walnoten toe. Breng de stamppot op smaak met zout en peper.
10. Pel nu de eieren, snij ze in grove stukken en serveer de stamppot met de stukken ei. Eet smakelijk!

Variatietip: Cashewnoten zijn ook erg lekker in dit gerecht.

Het Healthiness Voedingsplan

Amanda

Diëtiste

Mijn missie is om jou te inspireren om gezonder te eten, waardoor je je energieker voelt, lekkerder in je vel zit en door dit alles meer kunt genieten van het leven!

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

twee × 2 =

Food Coaching

Wil jij gezonder eten en afvallen zonder hongergevoel? Start dan nu met de complete Healthiness weekschema’s op maat!