Hoe maak je een goede smoothie? + recept

Blog, Smoothies

Ik ben dol op (groene) smoothies, dus ik zal regelmatig smoothierecepten met jullie delen, zodat jullie straks ook niet meer zonder kunnen. Ik vind het een ideale manier om groenten en/of fruit binnen te krijgen, makkelijk om te maken en natuurlijk niet te vergeten heel erg lekker en gezond. Door steeds te variëren met groenten, fruit en de basis van de smoothie, ontdek je iedere keer weer nieuwe en lekkere variaties.

Fruit en groenten 
Goede fruitsoorten die je kunt gebruiken zijn: banaan, sinaasappel (vers sap), framboos, perzik, nectarine, kers, peer, ananas, mango, braam, papaja, aardbeien, zwarte bes, bosbes, meloen, etc. Maar je kunt ook heel goed groenten in een smoothie verwerken zoals, spinazie, andijvie, sla, paksoi, boerenkool, waterkers en rucola. Kruiden kun je nog toevoegen voor extra smaak, zoals munt, basilicum of peterselie.

De basis
Als basis gebruik ik eigenlijk altijd verse sinaasappelsap, maar water, kokoswater, yoghurt, rijstmelk, havermelk of sojamelk zijn ook heel geschikt.

Vandaag geef ik jullie het recept van één van mijn snelle smoothies. Het is een hele eenvoudige, maar super lekker en kidsproof! De ingrediënten voor deze smoothie heb ik eigenlijk standaard in huis, dus als ik trek krijg, kan ik meteen aan de slag. Het enige wat je nodig hebt is een blender of staafmixer. In de zomer zijn er volop aardbeien, bosbessen, frambozen, etc. te koop, maar je kunt in de winter ook eventueel kiezen voor ingevroren roodfruit.

Rode vruchten smoothie

Lijstje (voor 1 persoon)
200 ml ongezoete amandelmelk
1 banaan
100 gram gemengde rode vruchten (aardbeien, frambozen, bramen, bessen, etc.) -> Vers of uit de diepvries

Aan de slag!
1. Doe alle ingrediënten in een blender en blend alles tot een gladde smoothie. Je kunt hier ook een staafmixer voor gebruiken.
2. Giet de smoothie in een groot glas.

Nu hoef je alleen nog maar één ding te doen en dat is GENIETEN!

Heb jij ook een lekker recept voor een (groene) smoothie? Laat het hieronder weten!

Wil je door mij begeleid worden met een gezonder eetpatroon? Of wil je graag afvallen? Meld je dan hier aan voor online coaching. 

Het Healthiness Voedingsplan

Amanda

Diëtiste

Mijn missie is om jou te inspireren om gezonder te eten, waardoor je je energieker voelt, lekkerder in je vel zit en door dit alles meer kunt genieten van het leven!

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

1 + 14 =

Food Coaching

Wil jij gezonder eten en afvallen zonder hongergevoel? Start dan nu met de complete Healthiness weekschema’s op maat!

Menu