Ontbijttip: Baked oats met bosvruchten en kokos

Blog, Ontbijt
Baked oats met bosvruchten en kokos

Dit is een heerlijk (weekend) ontbijtje uit de oven! Sinds ik niet meer zo dol ben op ‘de-standaard-havermoutpap’ ben ik lekker aan het experimenteren wat je nog meer voor lekkere ontbijtjes met havermout kunt maken. Mocht je een glutonintolerantie of -allergie hebben, check dan even goed de verpakking en gebruik glutenvrije havermout. Wie ga jij dit weekend verrassen met dit heerlijke ontbijtje?

Lijstje (voor 2 personen)
500 ml rijstmelk (je kunt ook gewone melk, amandelmelk, kokos/rijstmelk of sojamelk gebruiken)
90-100 gram havermout
2 flinke handen roodfruit (eventueel uit de diepvries)
2 el kokosrasp
Kaneel naar smaak

Aan de slag!
1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Doe de melk in een pannetje en verwarm dit. Net voordat de melk kookt, voeg je de havermout toe en roer dit door de melk totdat de pap iets dikker wordt.
3. Zet het vuur uit en roer de 2 el kokosrasp en kaneel door de havermout.
4. Giet de havermout in een overschaal, voeg het rode fruit toe (roer dit er eventueel doorheen) en zet het in de oven.
5. Bak de havermout 25 minuten in de oven. Strooi er eventueel nog extra kaneel en kokosrasp over, eet smakelijk!

Het Healthiness Voedingsplan

Amanda

Diëtiste

Mijn missie is om jou te inspireren om gezonder te eten, waardoor je je energieker voelt, lekkerder in je vel zit en door dit alles meer kunt genieten van het leven!

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

vijf × een =

Food Coaching

Wil jij gezonder eten en afvallen zonder hongergevoel? Start dan nu met de complete Healthiness weekschema’s op maat!