Maak gezonde gewoonten!

Artikelen voeding, Blog

Minder snoepen, twee keer per week sporten, meer water drinken, minder alcohol drinken en gezonder eten. Een grote kans dat één of meer van deze goede voornemens ook op jouw lijstje staan voor 2016 en misschien ben je zelfs al fanatiek aan de slag gegaan. Alleen is de kans groot dat je al die goede voornemens over een paar weken weer bent ‘vergeten’. Hoe komt het toch dat het best wel lastig is om goede, haalbare doelen te stellen en deze dan vervolgens ook nog uit te voeren? Volgens mij is een goed begin en een goede voorbereiding het halve werk, dus bij deze een aantal tips…

1. Maak het vooral leuk!
Je wilt zoooow graag een kledingmaat kleiner, maar je ziet er zo tegenop om er iets voor te doen. Ik kan je nu al vertellen dat de kans dan heel klein is dat je dit doel gaat behalen. Om een doel te behalen, zal je iets in jouw levensstijl moeten veranderen, hoe je het went of keert. Maak die verandering dus vooral leuk…Ga voor een workout die je echt leuk vindt of ga samen met een vriend(in), kijk op internet wat er allemaal mogelijk is om een heerlijke gezonde gerechten op tafel te zetten en ga ervoor.

2. Visualiseer
Het klinkt misschien een beetje zweverig, maar dat is het niet. Je bent namelijk zelf jouw beste motivator, dus visualiseer regelmatig hoe de situatie eruitziet als je jouw doel(en) hebt bereikt. Een strakkere buik, meer energie, minder spanning. Hoe voelt dat? Houd dat gevoel de hele periode vast en voor je het weet heb je jouw doel bereikt.

3. Het lijstje!
Tsja, zonder lijst ben je nergens. Als je van te voren niet jouw boodschappen en maaltijden plant, is de kans veel groter dat je een ‘ongezonde’ keuze maakt. Want er is nogal een verschil als je moe na je werk nog langs de supermarkt moet en dan ook nog moet bedenken wat je wilt gaan eten of je kunt uit je werk meteen naar huis (je hebt de boodschappen tenslotte al gedaan) en gelijk aan de slag kunt met een gezonde maaltijd die je had geplant. Dus, bedenk in het weekend al voor een aantal dagen vooruit. Wat wil ik de komende drie dagen als ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes eten? Het weekend is ook hét geschikte moment om alvast gerechten vooruit te maken. Als je een drukke week voor de boeg hebt, kun je bijv. alvast ontbijtmuffins of bananenbrood bakken, zodat je deze ’s ochtends zo kunt meenemen en je toch gezond kunt ontbijten.

Heel veel succes!

Gerelateerde berichten

No results found

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

17 − negen =

Menu