Is eten na 20.00 uur ongezond?

Artikelen voeding

Er wordt vaak gedacht dat eten na 20.00 uur lijdt tot gewichtstoename, maar dat hoeft niet het geval te zijn. Het gaat Weegschaal Healthiness Onlineom de hoeveelheid energie die je over de gehele dag inneemt in relatie tot jouw energiebehoefte. En dan ook nog gemiddeld over enige tijd. Er is wel een klein verschil in hoe snel de stofwisseling overdag werkt en ’s nachts, maar daarbij gaat het niet om zulke grote verschillen dat daar rekening mee gehouden hoeft te worden. Alle energie die met je voeding wordt opgenomen wordt vroeg of laat verbruikt. Als er energie overblijft, wordt dat opgeslagen in vet en anders niet.


 


Sport je ’s avonds? Dan is het juist verstandig om daarna nog iets te eten om je glycogeenvoorraad in je spieren weer aan te vullen. Neem dan een gezond tussendoortje zoals: fruit, bakje magere kwark of yoghurt met muesli, cracker met hartig beleg, Healthiness powerreep of een smoothie. 


 


Wil je gezonder eten, maar wil je wel lekker blijven genieten? Zou je graag tips en adviezen willen hoe je jouw voedingspatroon gezonder kunt maken? Neem dan vrijblijvend contact met mij op!

Het Healthiness Voedingsplan

Amanda

Diëtiste

Mijn missie is om jou te inspireren om gezonder te eten, waardoor je je energieker voelt, lekkerder in je vel zit en door dit alles meer kunt genieten van het leven!

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

2 × 5 =

Food Coaching

Wil jij gezonder eten en afvallen zonder hongergevoel? Start dan nu met de complete Healthiness weekschema’s op maat!