Gezonde frambozen-yoghurtijsjes

Blog, Tussendoortjes
Echt warm zomerweer is het niet, maar ijs kan altijd, toch? Dan halen we de zomer gewoon een beetje in huis. Met deze frambozenijsjes kun jij (en de kids) lekker verantwoord genieten. Je kunt de frambozen natuurlijk ook vervangen door bijvoorbeeld aardbeien, blauwe bessen of mango. Maar een combinatie van fruit is ook heerlijk!
Lijstje (voor 6 ijsjes)
350 gram Griekse yoghurt
150 gram frambozen
1 banaan
Optioneel: honing
Aan de slag!
1. Doe de Griekse yoghurt, 100 gram frambozen en de banaan in de blender en blend tot een glad geheel.
2. Proef het mengsel? Kan deze nog wel wat zoetigheid gebruiken? Voeg dan wat honing toe en blend nogmaals (kort).
3. Roer de overige frambozen erdoor.
4. Vul de ijsvormpjes met de frambozenyoghurt.
5. Zet de ijsjes minimaal 5 uur in de diepvries.

Liever geen zuivel? Vervang de Griekse yoghurt dan door suikervrije kokosyoghurt, amandelyoghurt zonder suiker of sojayoghurt (naturel).

Mocht je deze gezonde frambozen-yoghurtijsjes gaan maken, vind ik het altijd leuk om te horen wat je ervan vond of te zien hoe het is geworden. Als je het op social media deelt, kun je in je berichtje #kokenmethealthiness of @healthinessonline vermelden, dan kan ik het vinden :-). Maar een reactie hieronder kan natuurlijk ook. Succes! 

Wil je door mij begeleid worden met een gezonder eetpatroon? Of wil je graag afvallen? Meld je dan hier aan voor online coaching.

Geniet ervan!

Het Healthiness Voedingsplan

Amanda

Diëtiste

Mijn missie is om jou te inspireren om gezonder te eten, waardoor je je energieker voelt, lekkerder in je vel zit en door dit alles meer kunt genieten van het leven!

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

vijf × 5 =

Food Coaching

Wil jij gezonder eten en afvallen zonder hongergevoel? Start dan nu met de complete Healthiness weekschema’s op maat!

Menu