Gezonde appelmoes

Tussendoortjes

Mijn oma kon altijd de beste appelmoes van de hele wereld maken. Achteraf gezien begrijp ik dat wel, want er gingen kilo’s suiker in, dus als kind was ik er dol op. Nu ik zo min mogelijk suiker eet en zoveel mogelijk natuurlijk zoet, merk ik dat ik dingen snel ‘te zoet’ vind. Nieuwe smaken wennen namelijk ontzettend snel. Om te kijken of ik ook aan mijn oma’s appelmoeskunsten kon tippen, maar dan een gezondere variant, ging ik aan de slag. En met supergoed resultaat, want deze appelmoes is echt verrukkelijk, op dit moment echt de beste die ik ooit heb gegeten en nog gezond ook. Je kunt de appelmoes heerlijk als tussendoortje eten, door de kwark/yoghurt doen of bij het avondeten als bijgerecht serveren. Ook heel leuk om met de kids te maken en voor hen is dit ook meteen een verantwoord en lekker tussendoortje. Door de koek- en speculaaskruiden hoort deze healthy appelmoes helemaal in de decembermaand thuis…


 


LijstjeGezonde appelmoes Healthiness


9 appels (ik heb zelf Elstar appels gebruikt)


300 ml water


1 kaneelstokje


1 el kokosbloesemsuiker of agavesiroop (optioneel)


1 tl koek- en speculaaskruiden of naar smaak kaneel


 


Aan de slag!


1. Schil de appels, snijd ze in parten en verwijder het klokhuis. 


2. Doe de appels, samen met 300 ml water en het kaneelstokje, in de pan. 


3. Breng alles op halfhoog vuur aan de kook. Blijf regelmatig door de appels heen roeren. De appels worden steeds zachter en als er (bijna) geen stukjes meer in de moes zitten, kun je de koek- en speculaaskruiden en/of naar smaak kaneel en de kokosbloesemsuiker/agavesiroop toevoegen. 


5. De appelmoes is zowel koud als warm heerlijk!


 


Lekker gezond genieten!

Gerelateerde berichten

No results found

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

negentien − 13 =

Menu