Geroosterde (spicy) kikkererwten

Tussendoortjes

De kikkererwt is een geel ronde peulvrucht met een nootachtige smaak en een prima vleesvervanger, want het zijn echte eiwitbommetjes. Ook zijn ze rijk aan voedingsvezels en bevatten ze ook nog eens een behoorlijke hoeveelheid B-vitamines, zink en ijzer. Je kuntGeroosterde spicy kikkererwten Healthiness kikkererwten heel goed gebruiken als ingrediënt voor in een salade, soep en natuurlijk als basis voor homemade hummus. Maar wist je dat je er ook een heerlijke snack van kunt maken? Heel simpel…je kruidt de kikkererwten, roostert ze in de oven en klaar is jouw healthy spicy snack. Heerlijk voor een verantwoord avondje bank hangen! Ik heb een lekker pittig receptje voor je…


 


Lijstje


1 klein blikje kikkererwten (200 gram)


1 el kokosolie


1 tl paprikapoeder


1/2 tl chilipoeder of chilivlokken


Zeezout


 


Aan de slag!


1. Zet de oven aan op 180 graden en leg bakpapier op een bakplaat. 


2. Laat de kikkererwten goed uitlekken en dep ze droog met keukenpapier. 


3. Meng de kikkererwten met de kokosolie, paprikapoeder, chilipoeder en zeezout naar smaak en verdeel het vervolgens op de bakplaat. 


4. Rooster deze healthy snack voor 30 minuten in de oven. Schep na 15 minuten de kikkererwten om, zodat ze ook aan de onderkant mooi bruin worden. 


 


Mocht je ze niet meteen opeten (wat eigenlijk onmogelijk is ;-)), kun je ze maximaal 4 dagen goed bewaren in een afgesloten bakje. Ook handig om als tussendoortje mee te nemen naar je werk bijvoorbeeld. 


 


Fijn weekend alvast!


 

Gerelateerde berichten

No results found

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

3 × 1 =

Menu