5 voedingsregels voor een blijvend slanker leven!

Artikelen voeding, Blog

Yes, het is gelukt! Je allermooiste broek zit weer als gegoten, want je bent 10 kg afgevallen. Tijd om weer lekker het oude eetpatoon op te pakken? Helaas, nu is het belangrijk om die kilo’s blijvend kwijt te raken. Hoe je dit het beste kunt doen? De tips volgen hieronder!

1. Verander blijvend je leefstijl
Je kunt niet zonder gevolgen weer terugvallen in je oude eetpatroon. Dit oude eetpatroon heeft er
immers voor gezorgd dat je in gewicht bent toegenomen of juist niet afviel. Het is dan ook noodzakelijk om blijvend een gezonde leefstijl aan te nemen en het gewicht stabiel te houden. Hierbij moet je opzoek gaan naar een balans tussen je eet- en beweegpatroon. Dat kan lastig zijn, dus schakel, voordat alle kilo’s er weer aanzitten, op tijd hulp in. Zo kan ik samen met jou een plan maken voor een blijvend gezond gewicht. Stuur een berichtje naar: 06-22288238 of neem contact op via het contactformulier.

2. Ontbijt dagelijks
Begin de dag met een ontbijt. Het ontbijt zorgt voor nieuwe energie in het lichaam na de nacht en
brengt de spijsvertering op gang. Je kunt je ontbijt ook de avond van te voren alvast maken en dan meenemen voor onderweg naar je werk/school. Ontbijt je niet, dan is de kans groot dat je later op de dag zin krijgt in ongezonde tussendoortjes die veel calorieën bevatten.

3. Beweging
Beweging is gezond en houd je fit. Voor het onderhouden van je streefgewicht is het belangrijk om
5 dagen per week 30 minuten te bewegen op matige of zwaar intensieve inspanning. Bij matig
intensieve activiteiten word je ademhaling iets verhoogd, maar blijft praten mogelijk. Voorbeelden
hiervan zijn rustig zwemmen, wandelen, fietsen maar ook zwaardere huishoudelijke activiteiten. Bij
zwaar intensieve activiteiten ga je zwaarder ademhalen, voorbeelden hiervan zijn hardlopen,
wielrennen en sporten als voetbal en hockey.

4. Drie maaltijden
Neem dagelijks drie gebalanceerde hoofdmaaltijden. Maaltijden overslaan is een absolute no-go.
Hierdoor mist het lichamelijk belangrijke voedingsstoffen en wordt de verleiding naar ongezonde
tussendoortjes vergroot.

5. Regelmatig wegen
Door te wegen kun je bijhouden of het gewicht in balans blijft en of je niet ongewerkt weer kilo’s
aankomt, dat zou namelijk zonde zijn. Moet je dan elke dag op de weegschaal staan? Nee, zeker
niet. Plan één dag in de week een weegmoment in. Doe dit steeds op hetzelfde tijdstip, bijvoorbeeld ’s ochtends vroeg nadat je naar het toilet bent geweest.

Het Healthiness Voedingsplan

Amanda

Diëtiste

Mijn missie is om jou te inspireren om gezonder te eten, waardoor je je energieker voelt, lekkerder in je vel zit en door dit alles meer kunt genieten van het leven!

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

vier × 1 =

Food Coaching

Wil jij gezonder eten en afvallen zonder hongergevoel? Start dan nu met de complete Healthiness weekschema’s op maat!