5 tips om je vakantiekilo’s kwijt te raken!

Artikelen voeding, Blog

Vakantie betekent meestal volop genieten: terrasjes, cocktails, luieren in de zon en vaker uit eten. Heerlijk relaxen, ontspannen en even helemaal nergens rekening mee houden. Alles is geweldig totdat de weegschaal je bij thuiskomst op staat te wachten. OEPS, 3 kilo erbij! Maar alsnog geen reden tot paniek, want gelukkig heb ik hier een aantal tips om de vakantiekilo’s zo snel mogelijk kwijt te raken.

Tip 1: Start direct!
Volgende week ga ik écht beginnen! Vakantie vieren is natuurlijk het lekkerste wat er is, maar thuis dit eetpatroon voortzetten is iets wat we moeten voorkomen. Hoe langer je wacht met terugkeren naar het normale ritme, hoe lastiger het uiteindelijk wordt. Start daarom direct na de vakantie, stel een doel voor ogen om gemotiveerd te blijven en neem geen genoegen met excuses!

Tip 2: Terug naar het normale ritme
Vroeg je bed uit, werken en de kinderen moeten weer naar school. Na de vakantie start voor de meeste mensen het normale dagelijkse leven weer. Niet alleen de dagelijkse bezigheden keren terug, maar ook alle cocktails, barbecues en late borrelavondjes zijn verleden tijd. Om af te kunnen vallen is het belangrijk regelmaat aan te brengen in je voedingspatroon. Eet drie keer per dag een hoofdmaaltijd (ontbijt, lunch en diner) en drie keer per dag een tussendoortje.

Tip 3: Vocht
Ben je net terug van vakantie uit een warm tropisch land? Geen zorgen, een groot deel van de extra’s kilo’s is waarschijnlijk vocht. Bij warme temperaturen houdt het lichaam vocht vast. Deze kilo’s zijn gemakkelijk kwijt te raken: drink 1,5 tot 2 liter water per dag om de vochthuishouding weer te optimaliseren en het overtollige vocht te verliezen.

Tip 4: Voldoende vezels
Vezels zijn belangrijk voor een goed werkende spijsvertering en dragen bij aan een verzadigd gevoel na het eten. Dankzij vezels blijft het hongergevoel langer uit en wordt de verleiding tot snaaien kleiner. Belangrijke bronnen van vezels zijn o.a.: groenten, fruit, aardappelen, volkorenbrood en peulvruchten.

Tip 5: Beweging
Tijd voor beweging! Beweging is belangrijk tijdens het afvallen. Probeer dagelijks minimaal 30 minuten te bewegen, door te fietsen naar je werk, de trap te pakken in plaats van de lift en ’s avonds een blokje om te lopen. Daarnaast kan krachttraining ook bijdragen aan het verliezen van de vakantiekilo’s. Door krachttraining wordt spiermassa opgebouwd en zal de stofwisseling iets hoger worden. Hierdoor verbrandt het lichaam meer energie in rust, altijd goed om te weten ????.

Wil je professionele begeleiding om jouw doelstelling te behalen? Stuur dan een mailtje naar: info@healthinessonline.nl.

Het Healthiness Voedingsplan

Amanda

Diëtiste

Mijn missie is om jou te inspireren om gezonder te eten, waardoor je je energieker voelt, lekkerder in je vel zit en door dit alles meer kunt genieten van het leven!

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

15 + acht =

Food Coaching

Wil jij gezonder eten en afvallen zonder hongergevoel? Start dan nu met de complete Healthiness weekschema’s op maat!