5 praktische tips om je calorie-inname te verminderen!

Als je bezig bent met afslanken, let je waarschijnlijk meer op je voeding en zorg je ervoor dat je meer beweegt. Het is belangrijk dat je niet drastisch je voedingspatroon aanpast of jezelf uithongert, omdat de kilo’s er dan afvliegen, maar om langzaam een gezond voedingspatroon aan te leren dat goed vol te houden is. Soms kunnen kleine veranderingen al een groot verschil maken. Nu ben ik geen voorstander van light producten, omdat deze producten meestal slecht voeden en je trek blijft houden. Maar ik heb wel een aantal handige tips die je in je voedingspatroon kunt toepassen als je op je gewicht let:

Ga voor vers fruit!
Gebruik vers fruit i.p.v. fruit op siroop, want dit bevat toegevoegd suiker. Als je kiest voor vers- of ingevroren fruit scheelt je dit ongeveer 60 kcal.

Kies ongepaneerde producten
Kies voor ongepaneerd vlees, vis, gevogelte of vegetarische burgers. Paneren zorgt voor een lekker knapperig korstje, maar als je gepaneerde producten bereid, wordt er erg veel vet in de paneerlaag opgenomen en dit eet je ongemerkt op. Het kan wel 100 kcal per 100 gram schelen.

Laat a la crème liggen 
Kies, als je diepvries spinazie wilt eten, voor de neutrale variant i.p.v. a la crème. Dit scheelt je al snel 40 kcal per opscheplepel.

Laat het toetje staan
Mocht je na de avondmaaltijd altijd nog trek hebben, adviseer je om tijdens de maaltijd een schep extra groenten/salade/rauwkost op te scheppen. Vaak is het een gewoonte om een toetje te eten, maar kun je eigenlijk best zonder. Dit scheelt je al gauw tussen de 75 en 150 kcal er schaaltje.

Kies water met een smaakje
Laat frisdranken (ook de light varianten) lekker staan en schenk voor jezelf lekker een glas (mineraal)water in met een schijfje citroen, takje munt, komkommer, limoen of ander fruit. Heerlijk fris en dorstlessend en het scheelt je al gauw 95 kcal per glas.

Wat ga jij veranderen in je voedingspatroon?

Mocht je een stok achter de deur nog hebben, kan ik je helpen! Samen gaan we kijken hoe ik jou optimaal kan begeleiden om jouw doel te bereiken. Wil je meer informatie en ben je nieuwsgierig wat ik voor jou kan doen? Neem dan contact op via de mail: info@healthinessonline.nl.

Gerelateerde berichten

No results found

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

1 + 5 =

Menu